5 съвета за кандидатстване за работа

5 съвета за кандидатстване за работа

Интересно

 Може би сте наскоро завършили и искате да започнете работа за първи път. Каквато и да е ситуацията ви, време е да започнете да търсите работа. Има определени стъпки, които трябва да предприемете в процеса на кандидатстване на обяви за работа, за да увеличите шансовете си за интервю.

1. Прочетете внимателно описанието на длъжността

Преди да кандидатствате за някоя възможност, не забравяйте да прочетете внимателно описанието на длъжността. Дали длъжността е на пълно или на непълно работно време? Какви умения са необходими за длъжността? Изисква ли се някакво образование? Всичко, което е посочено в описанието на длъжността, е важно за нея.

Много от търсещите работа правят грешката да кандидатстват за всяка възможност за работа, която е публикувана онлайн, с надеждата, че някой ще им се обади за интервю. Това е голям пропуск. В края на краищата, ако не прочетете описанието на длъжността, тя може дори да не е нещо, което търсите или сте способни да вършите. Ще си загубите времето за кандидатстване, както и времето на работодателя да прочете кандидатурата ви. Кандидатствайте за възможностите за работа, които ви интересуват и отговарят на това, което търсите.

2. Адаптирайте автобиографията си

Намерили сте работа, която предизвиква интереса ви? Адаптирайте автобиографията си, преди да натиснете бутона за изпращане. След като сте прочели внимателно описанието на длъжността и знаете какво търси работодателят, актуализирайте автобиографията си, за да представите най-добрата версия на себе си.

Винаги бъдете правдиви в автобиографията си и въвеждайте ключови думи, които отговарят на уменията ви и са свързани с това, което търси мениджърът по наемането.

3. Коригирайте автобиографията си

Приготвили сте автобиографията си и сте готови да изпратите кандидатурата си. Това е чудесно! Има обаче още едно нещо, което трябва да направите. Редактирайте и коригирайте цялата си автобиография, като обърнете специално внимание на актуализациите, които току-що сте направили.

Няма нищо по-лошо от това да изпратите на работодателя автобиография, пълна с правописни грешки. Вашето CV моментално ще отиде в купчината „не“.

4. Наречете файловете си правилно

 Всяко CV или документ, който изпращате на работодател, трябва да бъде наименуван правилно. В идеалния случай трябва да наименувате документа с вашето законно име (име и фамилия). В името на файла трябва също да се посочи, че документът е автобиография.

Това е изключително важно да се направи, тъй като мениджърите по наемане на персонал получават стотици автобиографии за една позиция. Ако прегледат автобиографията ви и поискат да дойдат на интервю, те ще си запишат името ви. Уверете се, че вашето досие няма да се изгуби в рояка от документи с неясно обозначение „автобиография“ или с неправилен етикет.

5. Изпратете на подходящия контакт

Готови ли сте да изпратите автобиографията си? Има само едно последно нещо. Прочетете внимателно инструкциите за кандидатстване в обявата за работа. Иска ли компанията да изпратите автобиографията си на конкретно лице от отдел „Човешки ресурси“?  Искат ли от вас да кандидатствате чрез друг уебсайт? Трябва ли да извършите някакво тестване, преди да изпратите кандидатурата си?

Правилното попълване на всички правила за кандидатстване показва на работодателя, че можете лесно да следвате инструкциите и имате голямо внимание към детайлите.

Източник:  obiavi-za-rabota.com