Метановите автомобили вече са сравнително разпространени и печелят все повече почитатели. Двигателите, които се задвижват с метан имат по-ниски емисии CO2, ако трябва да направим сравнение с останалите двигатели с вътрешно горене. В добавка на това, те почти не изхвърлят сажди.
Безопасността тук не отстъпва. Заводските автомобили са конструирани и сертифицирани съгласно най-високите стандарти в автомобилната индустрия. Всички превозни средства са оборудвани с клапан за сигурност и издържат на екстремно натоварване. Резервоарът обикновено е сертифициран до 600 бара.
Международно обозначение за метанови коли е CNG (Compressed Natural Gas). Това е силно компресиран газ (при около 200 бара). Той съдържа малки нива азот и въглероден двуокис. По този начин изгаря по-чисто. В сравнение със суровия петрол метанът не трябва да бъде преработван преди употреба.
Какво е усещането
Мощността и динамиката при шофиране на метанов автомобил са идентични, както при останалите. Трудно ще откриете съществени разлики. На таблото получавате информация за това с колко гориво разполагате, както в метановия резервоар, така и в бензиновия.
При изчерпването на първия, автомобилът автоматично превключва на бензин. И това е най–сладката част. Ако за един пълен резервоар на конвенционално гориво се лишават от 60-80лв., то тук няма да изхарчите повече от 15-20лв. Евро сертификатите, които покрива вашият автомобил, ще ви гарантират големи данъчни облекчения. Експлоатационните разходи варират в зависимост от модела и марката на колата, която сте избрали, но те няма да надхвърлят тези, които харчите за стандартна такава.
Обслужване на метановия автомобил
Автомобилите, задвижвани с метан, не се отличават механически от всички останали модели. Запалителните свещи и филтрите се сменят на приблизително същите интервали. Не винаги ще намерите конкретна информация от производителите на запалителни свещи по отношение на избора им спрямо газовите системи.
За да се осигури безпроблемната работа на метановия автомобил следва да съобразите топлинното число на запалителните свещи. При колите на метан се изисква много по голямо обогатяване на горивната смес с въздух. Това варира дори и от метеорологичните условия.
Може да откриете разлика и през различните сезони. Всичко това повлиява на температурата на отработените газове. Резултатът може да е прегряване на двигателя и изгаряне на електродите на запалителните свещи. Няма да сбъркате, ако изберете такива с една стойност по–ниско топлинно число от това на оригинално използваните. При възможност употребявайте свещи с един електрод. При тях сместа се запалва стабилно и температурата на запалителната искра е висока.
Ако не сте склонни да правите компромис с качеството и сте готови да вложите малко повече, поглезете колата си със свещи iridium или platinum. Те са безспорно с отлично качество и ще ви радват много дълго време с безпроблемна и надеждна работа. Разгледайте вариациите от модели на https://t-auto.bg/запалителни-свещи.html
Що се отнася до зареждането, метановите коли вече са достатъчно разпространени, за да сме облагодетелствани с доволно много станции, осигуряващи ни енергия за пътя.