SEO одитът подробно разглежда даден уебсайт и идентифицира неговите слабости. Съвсем не става дума само за естетика, защото уебсайтът е много повече от красива мрежа от цветове и графики. Нещо повече, той отчита цялостта на изработката и поддръжката.
Ето основните 4 причини, поради които вашият уебсайт се нуждае от SEO одит.
Идентифицира техническите проблеми
Добрият SEO одит помага да се идентифицират технически проблеми с оптимизацията за търсачки или т. нар. SEO (search engine optimization). Техническата SEO е свързана с подпомагането на търсачките да обхождат по-добре уебсайта ви.
Ето няколко примера за технически SEO елементи, които одитът идентифицира:
Скорост на уебсайта: Колко време отнема зареждането на вашия уебсайт? Google взема предвид тази скорост. Защо? Защото бързият уебсайт обикновено означава добро потребителско изживяване.
Факт е, че колкото по-дълго е времето за зареждане на уебсайта, толкова по-вероятно е потребителите ви да се откажат и да отидат в друг, конкурентен уебсайт. Можете да имате най-доброто съдържание, но това е без значение, ако потребителите ви трябва да чакат.
Някои неща, които допринасят за дългото време за зареждане, са:
- Големи изображения;
- Излишен Javascript, CSS или HTML код;
- Време за реакция на сървъра.
Пренасочвания: Пренасочванията трябва да бъдат минимални и 404 грешки да не съществуват на вашия сайт. Пренасочванията, макар и минимални, също могат да влошат потребителското изживяване.
Постарайте се да решите тези проблеми, за да осигурите безпроблемно потребителско изживяване.
Архитектура на сайта и структура на URL адресите: Вашият сайт трябва да използва подпапки, за да поддържа добра архитектура на сайта и URL адресите трябва да са кратки, но описателни.
Идентифицира други проблеми
SEO на страницата се отнася до всякакви оптимизации, които можете да направите за вашето съдържание.
Един SEO одит на съдържанието ще обхване следните елементи:
Мета заглавия и описания: Мета заглавията трябва да са между 35-70 знака и трябва да включват ключова дума. Мета описанията трябва да имат по-малко от 160 знака и също да включват ключова дума.
Заглавия: Уверете се, че заглавията ви са оптимизирани с включени ключови думи.
Съдържание: Съдържанието винаги ще бъде най-важно. Що се отнася до SEO, уверете се, че то е съобразено с всички ключови думи. Не препълвайте съдържанието си с ключови думи – ще бъдете наказани от търсачките за това. Уверете се, че ключовите думи са естествени и и приятни за четене.
Вътрешни връзки: Помогнете на потребителите си да се ориентират по-добре във вашия сайт, като вмъкнете вътрешни връзки.
Идентифицира конкуренцията
Опитът да изградите вашето онлайн присъствие, без да гледате конкуренцията, е като да се опитате да построите най-високия небостъргач в света, но да не знаете колко високи са другите небостъргачи. Важно е да идентифицирате конкуренцията си, но това не е достатъчно. Трябва също да определите какво точно прави вашата конкуренция. Добрият SEO одит ще идентифицира конкуренцията, ще идентифицира стратегията на другите и ще излезе с план за изграждане… на по-висок небостъргач!
Помага ви да изградите стратегия за съдържание
Какво правите, след като получите всички данни от SEO одита? Вземете всичко, което научихте за техническата SEO на вашия сайт, SEO на страницата и конкуренцията, а след това използвайте тези данни, за да излезете със стратегия за съдържание.
Погледнете конкуренцията си, подобрете съдържанието си, оптимизирайте мета заглавието и описанията си и разберете какво още можете да подобрите. Одитът на SEO ви помага да останете фокусирани върху стратегията си за съдържание, а оттам – да печелите още и още потребители.