Знаем, че може да е трудно да поддържате офиса си организиран. Лесно е в бързината да трупате документи и предмети върху бюрото или на друго удобно място, което в момента ви е под ръка. Чистото работно пространство обаче ви позволява да бъдете по-продуктивни и да вършите работата си ефективно, бързо и фокусирано. Предлагаме ви няколко добри съвета за офис организация, които ще ви помогнат с хаоса наоколо и ще създадат навици за лична и офис организация.
Пространство
Когато започнете да организирате офиса си е важно да премахнете излишните предмети и книжа. Опитайте метода на трите купчини: една за запазване на вещите, една за нещата за изхвърляне и една за неща, които можете да подарите/дарите.
Всяко нещо поставете в една от тези три купчини. Това ще сведе до минимум количеството артикули, които имате в офиса си и ще ви позволи да се съсредоточите върху това, което е важно.
Работни зони
Направете работни зони във вашия офис. Например, създайте определено място, където да пишете, място за изпращане и комплектоване на документите, място за вашите лични неща. Това ще създаде ред и организираност на офиса и на вас самите.
Преразпределение
Лесно е нещо да изчезне в офиса. Определете място за всички неща, с които ежедневно работите и винаги ги връщайте точно където трябва, щом сте готови с тях. Много по-лесно е да отделите няколко допълнителни секунди, за да поставите нещата по местата им, вместо да ги търсите часове наред, когато „изчезнат“.
Съхранение
Едно от най-лесните и важни неща, които можете да направите, е да закупите офис организатори и консумативи. Моливници, организатори за чекмеджета и папки, класьори, разпределители, текстмаркери, стойки, рафтове и кутии за съхранение – инвестирането в тези неща ще направи вашия офис подреден и организиран. Открийте офис консумативи в Kaufland, които ще ви помогнат да постигнете целта си.
Почистване
Често хората забравят да почистват правилно офиса си. Вашето работно пространство трябва да е толкова чисто, колкото и домът ви. Добре е поне веднъж седмично да почиствате бюрото си, етажерките и секциите, пода, както и да дезинфекцирате всички вещи, които ежедневно докосвате, например телефона и клавиатурата. Подходящи препарати и други консумативи за почистване може да откриете в Kaufland.
Сортиране
Има три типа предмети, които влизат в офиса: важни документи, предмети и документи, които трябва да запазите и боклук. Посочете място точно до вратата, за да „уловите“ тези предмети и да ги разпределите по местата им. Подгответе ваничка за документи или друг офис органайзер, където да се поставят важните неща и едновременно с това да бъдат организирани.
ВХОДЯЩИ И ИЗХОДЯЩИ
Вместо да изхвърляте кутиите, които не ви трябват, изберете по-интересните и удобни от тях и ги използвайте с цел сортиране и съхранение на входяща и изходяща поща и материали. Поставете тези кутии близо до вратата на офис помещението, така че да бъде лесно за всеки да остави или да вземе материалите, когато това е необходимо.
ПОСТОЯНСТВО
Продължете да се придържате към създадената организация и организационни методи, за да поддържате спретнат и удобен за вас офис. Винаги подреждайте офиса си в края на деня. Ще си тръгнете от работа с чувство за удовлетвореност и изпълнени задачи, а на другата сутрин ще ви приветства едно приятно и предразполагащо към продуктивност място. Постепенно тези малки крачки в офис организацията ще се превърнат във ваши навици, а вие – в подредени, организирани и вдъхновени личности.
Използвайте съветите, които най-добре отговарят на вашия начин на живот и няма да се налага да изпитвате дискомфорта от неорганизирания офис отново. Приемете работното пространство също толкова сериозно колкото важен за вас е домът ви. Прекарваме не малко часове в работа, така че не е ли време да си създадем една привлекателна работна среда?